En blogg från hjärtat på en trasig mamma. I den ena handen, håller jag ett barn, som bor i himlen. I den andra handen håller jag två barn som bor kvar på jorden. En blogg om att tvingas överleva en tragedi av värsta slag.

måndag 5 mars 2018

När livet vänder...

Hej vänner,

Såhär är det...

Denna länk känns lite obehaglig att dela, och lite jobbig att uppmana er att se. Dels för att den handlar om mig, men också för att den handlar om något hemskt. Dagen som förändrade mitt liv för alltid, dagen då mitt barn blev påkörd av tåget och dog. Jag trodde aldrig jag skulle överleva. Jag har arbetat hårt med mig själv, för att nå dit jag är idag. Jag tog beslutet att vara med i #närlivetvänder med Anja Kontor, för att ge hopp till andra som befinner sig i det svartaste mörkret, men också för att jag tycker att vi måste bli bättre på att våga prata om döden, sorg och annat jobbigt. På så vis blir det mindre ensamt, för de som befinner sig i mörkret.


https://instagram.com/p/Bf6rGMvg0az/

2 kommentarer:

  1. Hej Sophie!
    Jag såg programmet om dig och din familj igår på tv. Jag känner inte dig och hade inte hört din historia innan, men efter programmet så blev jag så rörd och tagen. Din berättelse fick mig att tänka till och nu sitter jag här och tänker på hur jag själv är som förälder. Det är viktigt att ibland stanna upp i vår hektiska vardag och vara nöjd och glad med det man har, många bara "kör på". Ett stort tack till dig för att du satte igång mina tankar. En kram vill jag ge till dig för att du orkar kämpa vidare trots att sorgen helt enkelt är övermäktig, och ingen riktigt kan förstå hur du känner. Fortsätt att skriva och ventilera som du gör, det stärker dig en aning att kunna få ventilera. När jag läser din blogg så slås jag av hur fantastisk du verkar vara som mamma och du ger verkligen av dig själv och din tid till dina barn, som fler av oss borde ta efter. Ta hand om dig och din familj. Vänliga hälsningar Petra

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om att vi borde prata mer om död, sorg och hur man kommer vidare. Även när det gäller andra kriser i livet behöver vi den kunskapen.
    Tänk om alla kunde vara lika fina föräldrar som du verkar vara. Så klok och kärleksfull. Det var så härligt att höra dig säga att du vet att du var en bra mamma.
    Tack för att du ville dela med dig ❤/Pia Jelk

    SvaraRadera